Fashion
Art
Wellness
Paris
Hommes
Follow
Wyman Wong 專欄| 由「old Celine」講起⋯
Karena Lam is On Our Cover
#FigaroExhibition 群星力撐MF X Leung Mo《See You In My Dream》展覽
#FigaroExhibition Wyman 揭曉 Figaro Exhibition 第二站!
法國五月French May專訪四位香港文藝代表
#FigaroIssue 容祖兒封面專訪|追逐歌手夢
#FigaroIssue 專訪陳漢娜Hanna與Takuro|模特情侶談愛情
當巨蟹座遇上處女座 Tyson Yoshi x 林家謙
26.17k views

Wyman Wong 專欄| 由「old Celine」講起⋯

27.03.2020

Hedi Slimane入主之後的這兩年來,網絡世界多了一個時裝類的熱門hashtag叫做#oldceline,文字表面上看似人畜無害,定神諗真才知並非無毒無菌,打這個井字的KOL或 KOL wannabes 不外乎藉自己對Phoebe Philo的忠心不二,找片品味高地宣示自己是何等素淨優雅,當然不忘順手柴一柴新creative director的台,再踩兩腳品牌揸fit人的有眼無珠唯利是圖……在此有必要利申一下,Phoebe、Hedi我兩個都得嘅,明明可以左擁右抱我何必多餘地自己歸邊,世上很多事情騎牆就最x乞人憎,但買衫是例外的少數,我old與new Celine都可以支持,仍然是逐件衫計數逐個collection評分,做得好就是好,更無必要一 hashtag 打死一船人,不,一車衫先真。

Phoebe Philo

Hedi Slimane

Old is the new New

明明是個「時」字行先的「裝精」,點解廿四個月前嘅流行hashtag現在才重新出土?只因為玩吓玩吓,後來各種各樣的#oldbottegaveneta #oldmarni #oldjilsander #oldburberry⋯⋯都相繼出現了,總之但凡近三五年換過設計師的,都有班自命更識貨的戀舊派出來認叻,well,我有沒有武斷批死這班「#old人」?人家有沒有可能「只係介紹返之嘛」「其實贊成兩代設計師各有各精彩」,所以才想劃清新舊的界線呢?Ummm,將心比己,如果一件衫我要鄭重聲明佢係vintage乜乜乜,就算不是在慨嘆今非昔比新不如舊,點都有啲想曬一曬自己早具慧眼快你一步嘅優越感呱?應該無冤枉咗佢哋啦。

講到呢度,我揭底牌了,本文其實無意探討為什麼總有堆時裝人懶係比你有眼光有品味?懶係早你幾輪玩完玩爛先丟比你哋班普羅大眾?並因而孕育的藐咀藐舌mean言mean語;我真正希望做的,是按下鏡頭右上角的selfie掣,審視一下「做一個有尊嚴的創作人,到底有多麼的不容易」。

簡單來說:「New」是一條多麼難行的路!

Celine FW20

Celine FW20

New Way O不OK?

是的,唇寒齒亡,聽着大家開口一句old Celine,埋口又一句old BV,應份多愁善感得嚟又嫌自己有時over咗的我,同為創作人,若果有一日聽到有人hashtag #oldwyman會不會很傷心呢?

不要笑我今勻太me me me me me,所有靠自家制creative juice貢獻世界兼且交租交水電煤的人,其實都應該一齊us us us us us!

在這個行業的定義上,being New至少可以分為兩種,兩種都好辛苦嘅。

第一種,接手另一位創作者建立的檔攤,除非是一些上手主將一早天怒人怨但唔知點解老細一直唔炒dum咗好耐的罕見案例(唔好以為我舉唔出例子:Gucci以前的Frida Giannini),否則上了軌道的公司,捱得住必有因,一定是之前坐你個位的人都有返咁上下本事,所以亦都有一定數目的忠粉一路供養,無論因為任何原因換了你這個new xx,人的天性通常是死都要比較,不太可以接受「兩個都咁好」或者更明白事理的「兩個根本就唔同,無得比較」⋯⋯總之,一有比較,就算你好彩有一批人投你這個new的支持票,都不可能完全沒有人在ig挖返前任作品出來hashtag #oldxx,而且你還不知這批人這批post可以發酵到多大,會不會大到足以危害到你條命仔⋯⋯就算害你唔死,這種「反後母」情意結亦會跟你一世,耐不耐又會彈出來試圖搞到你不開心,你頂唔頂到都要頂㗎嘞,因為就算你受唔住劈炮唔撈,你都要預咗一樣繼續會有人話你唔夠邊個好,如果你本人內心不夠強大,即使幾多人其實有讚你好都cover唔到㗎!

Frida Giannini

第二種new,是由頭到尾都是你本人做同一個崗位,只不過隨年月推移,你特登或無意間轉了風格,咁亦會有人攞嚟比較(係呀人言真係好乸可畏㗎),很少有人幸運到大家都覺得new you和old you各有各妙,殘忍嘅人類係都要揀個「最愛」出嚟折磨自己和別人,犀利如梵高、畢加索於俗世眼中尚且新舊時期加埋只能有一副食胡牌,你又點敢強求前後逢源早晚開花呢?

咁一生人咬實一道菜一套拳一世都唔轉style又係咪等於「悶人一生平安」呀?我哋又不如recap返呢篇文嘅「始作俑者」阿Hedi Slimane先生,佢咪擺到明我一世只賣一樣嘢(任何聘請他的老闆都是他貪他這一樣嘢賣得好之嘛),你們喜歡呢味嘢便願者上釣吧!結果他加盟Celine時咪就係比人嫌佢無新嘢囉,咪搞出hashtag #oldceline囉陰功。

大概所有能做同一個崗位20年以上的創作人,都等同用作品向世界大嗌了一句:本人樂觀開朗、身體健康、絕無自殺傾向!他日有什麼冬瓜豆腐,都是他殺的,不,tag殺的,hashtag 個tag!

https://www.youtube.com/watch?v=8WJ5E_rg6Gg

    Recommended